2 veckor kvar...

Endast 2 veckor kvar till julafton, inte klokt vad tiden rusar iväg. Och inte är jag färdig med julklapparna.. Jag som brukar vara färdig i oktober ungefär.. Men nu har jag nästan alla kvar ! Pust. Vi har ju gjort så iår att vi har dragit en lapp med ett namn på så köper vi till den som man får, så köper man bara 1 paket och inte till alla. Jag fick ju anders mormor. Vad köper man till henne då? Det fick faktiskt bli ett nagelack med matchande läppstift, ska se om jag kan hitta någon tröja i Ullared också.  Har ingen aning om vad jag ska köpa till Anders heller, vi prata om att skita i julklappar och bara köpa något litet från zacharias och sedan åka iväg istället, men frågan är ju om de kommer bli av? Jag är lite inne på att köpa biljetter till antingen big comedy med David Batra, Johan Glans, Petra Mede, Lennie Norman, Johan Rheborg, Henrik Schyffert och Peter Wahlbeck. Eller till solsting och snespång, det är ju med han Dog-Otto i stefan och krister =) Anders älskar ju honom och jag gillar han också. Men den andra verkar ju också bra. Och om vi väljer den andra så kommer ju våra kära vänner Emma och Jonas förhoppniingsvis att följa med. Men ingen av dom gillar dag-otto. Så vad göra? vad ska ni köpa till era gubbar?


På fredag bär de av Emma. Vi ska till Ullared och trängas med vagnarna. Jag ska säga att blir jag knuffad så mycket som en gång så kommer mitt humör dala rakt nedåt och jag lovar hon/han får tillbaka.

I måndags så hämtade vi våra kort vi har tagit hos fotografen och fy f*n vad bra korten blev =) Får ju välja 5 stycken till priset av 895 kr, och sedan får vi ju köpa till resten som kostar 85 KR STYCK!?!? Menar vad kostar de att framkalla på tex fujifilm? 1,50? Nej värsta rånet, menmen de är bara att bita ihop och punga upp pengarna. Skulle ju ha lite förstoringar också men lägga 650 spänn på de? Nejtack. Jag köper kortet för 85 lämnar in de i ronneby så förstora dom de i samma storlek för 99 kr. Jäkla skillnad, och lika bra förstoringar. jag sa ju att vi fick välja 5 bilder som dom satte i ett sånt svart album, dom frågade om jag ville ha med ram, såklart jag ville men vet ni vad dom tar för ramen? 950 spänn. Kan jag nog hitta lika snygg ram för hälften av de priset.


Idag har vi varit hos Emma och pratat lite skit, vi hade med oss en nybakad kladdkaka med vispgrädde, tror de var uppskattat =)
Fick även julkorten som jag skickat efter idag, beställde 20 kort men fick bara 12 kurvet? Konstigt att de aldrig kan bli som de ska. Men vissa dagar ska ju bara allt krabba =)

Nu ska jag göra lite mat. Blir biff, potatis och sås, namnam.. Hinner slänga in en bild.


Kommentarer
Postat av: emmmmmmma

det var uppskattat jag lovar!! av jonas och anders oxå....

2008-12-10 @ 21:06:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0