En vecka till julafton!?

Jaha då va de redan onsdag igen, och alskingen har kommit hem från jobbet. Han har feber och fryser och tycker allt är jätte jobbigt. Så jag fick bädda ner han och där får han ligga, han får inte komma ner och smitta vår lille prins, inte mig heller för den delen =)

Hoppas att han är bättre till fredag så att jag kan jobba. Tror inte att han vill vara hemma med plutt om jag ska jobba om febern blir värre. Kanske får ringa och förbereda jobbet på de?!

Nu är alla julklappar som ska slås in inslagna =) Har dock till Anders kvar att köpa. Det känns inte bra att ha någon "kvar" brukar ju vara klar senast i mitten av november. Men jag tycker inte att det känns som en vecka kvar till julafton. HERREGUD bara en vecka kvar?! Två veckor till det är 2009.
Ja det är ju så att vi har bestämmt oss för att ha nyår i år igen. Eftersom vi inte vill lämna bort Z och inte heller ta honom till värsta festen. Så de får bli här hemma. Emma, Jonas och Milio kommer, och sedan kommer Elina och Elias också. Sofie och Tobbe kunde tyvärr inte komma. Vi hade ju kunnat bjuda fler men de känns inte skoj. Förra året hade vi fest och vi var 26 st tror jag, vi stog för mat och hela köret. Men har vi blivit bjudna tillbaka? NEJ. "vänner" som man har haft på mat och bjudit här flera gånger. Har vi någonsin blivit bjudna tillbaka? NEJ. Så varför ska vi bjuda fler än dessa? Nehe, det blir en mysig nyår med godmat, trevliga vänner, singstar, julklappsutdelning, vin, glögg och såklart raketer =)
På menyn står de
Förrätt: Varm smörgåstårta
Huvudrätt: Inbakad fläskfile med hemmagjorda klyftpotatis och champinjonsås.
Efterrätt: Pannacotta men kokt hallonsås
Till kaffet: Cheesecake med smält chocklad och passionfrukt.

Jag är inte säker på om de blir varmsmörgåstårta eftersom det är så mäktigt. Men jag kanske gör någon god räkmacka eller så. Jag äter ju inte räkor själv men alla andra gör ju de så jag kan ju göra en macka med ost till mig =) =)

Nehe, nu ska jag dammsuga och börja på kycklingpajen. Innan Alexandra kommer. Ha de gott!
HOJ!

Lite bilder från förra året


Jag och Alex förra nyår. Lite tjock om magen =) Man ser ju ut som hej kom och hjälp mig men jag bjuder på den =)


HAHA Elias äter upp förrätten som blev över.

   
Sandra, Nicole, Pernilla och Elina


Singstar


Elias, Björn och Joel


Anders och Tobbe

Kommentarer
Postat av: emma

du vart ju mycket vacker förra året! =) vilken egobild måste jag säga...moahahahamoahahaha!!!!! =)

2008-12-17 @ 15:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0