Sömnmetod sökes

Idag har de inte hunnit hända så mycket men jag söker  efter sömnmetoder.
Zacharias har oftast sovit hela nätterna men inte nu längre. 5 minuters metoden vill jag inte bara prata om jag provade den i ca 2 -3 minuter tror jag innan både han och jag grät. Sånt klarar inte mitt mammahjärta av.
Det är inte de att han är jobbig och skriker hela nätterna men jag vill att han ska sova tidigare. Han vill inte sova förens halv 11, 11 på kvällarna och jag tycker att det är för sent. Jag vill gärna ha lite egen tid på kvällarna, så 7, 8 tiden hade varit perfekt. =) För han somnar vid 8 men sen vaknar han igen vid kvarti 9 ungefär och är hur pigg som helst och vill INTE sova. Och det går inte att hålla han uppe längre då heller. Igår tänkte jag att när han vaknar så lägger jag mig med honom och tvungar han att somna om, om han inte vill så får han ligga i sängen och leka tills han somnar igen. Men de blev ju världens illvrål och de fungerade inte heller. Men sen när han väl ska sova så går de ju jätte bra. Han sover tillochmed i sin säng första delen av natten, vaknar vid tre och vill ha mat. Sedan sover han ju till 9 halv 10, och det är ju skönt, men hellre att han vaknar vid 8 och somnar tidigare.

Idag är de redan torsdag igen och de är Anders sista jobbedag denna veckan. Sedan jobbar han bara måndag till torsdag nästa vecka också sedan är han ledig i 3 veckor! Ska bli såå skönt =)

Nehe nu ska jag tillbaka till att skriva min handlingslista till imon när vi ska till gekås jag och Emma! =)


Kommentarer
Postat av: milio

sjbg<ckjahbfdl<LLLLLLJ<JDSJÖADQIW0Q8EQEEEEE

2008-12-11 @ 14:39:02
Postat av: Nathalie

Ja milio jag ska säga till honom att han ska göra som du =)

2008-12-11 @ 20:01:11
URL: http://anzana.blogg.se/
Postat av: Therese

Svårt det där med läggtider o nattsömn. Mira har vart jätte konstig nu sista tiden hon också. Hittade en sida se.babycenter.com där det stod att det är vanligt i den åldern våra små är i nu att de krånglar med sömnen. Hoppas ni kommer på nåt.



Äntligen har jag kommit på vem du är också! Du ska tro att jag har funderat. Haha. Tyckte väl att jag kände igen namnen. Kul att läsa hur ni har det. Kram Therese

2008-12-15 @ 22:16:29
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0