Allergimottagningen.

Idag har vi varit på allergimottagningen och kollat vad de kan vara han är allergisk mot. Han är ju prickig hela han och kliar sig. Vi ha smörjt med hydrokortison och miniderm men inget ha hjälpt. Men nu idag fick vi nog svaret. Han pricktestades och först tog dom mot ägg mjölk och någonting till jag inte kommer ihåg just nu, och hon frågade om vi hade husdjur om vi skulle testa mot hund och katt. Nej säger jag de ha vi inte, men så kom anders påatt zacharias farmor och farfar har ju 2 katter och Emma och Jonas som vi träffar ofta (ja träffar emma dagligen) har både katt och hund så vi bestämde att vi kollade de också. De gav inte utslag på varken ägg, mjölk (de andra) eller hund. Men katt. Då blev han helt prickig. Så vi ska undvika katt helt i 2 veckor och se om de blir bättre. Jag som nästan va säker på att de va tomat men hon sa att dom är inte alleriska mot tomat isf överkänslig. Men eftersom de inte blossade upp när han äter de så trodde hon inte att de va de. Så vi ska prova att e han spagetti och köttfärssås idag och se om de blossar upp.. Jobbigt att vara ifrån kattägare i 2 veckor! Me miss you Emma. Och milio såklart också =)

Jaha jag vet inte mer vad vi ska göra idag faktiskt. Anders är ju hemma så vi tänkte gå en långrunda men inte skoj i ösregn. Blir nog att vi gosar ner oss och kolla en bra film =) Ska nog göra soppa idag. De tar ju minst 3 timmar men nu när man är 2 går ju de bra..

 
Vår stackars plutt, det är inte riktigt lika rött längre men det är mycket mer på magen nu, de har även kommit på armar och ben vilket de inte va innan :( Skönt att vi har fått svar nu så han slipper kliet..

Nehe ja får väl börja på soppan då =) TJO

Kommentarer
Postat av: emma

ge mitt "bonus-barn" en extra puss från mig!!!!!

2009-02-26 @ 19:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0