Nytt år nya tag

Nu är med 1 januari 2009. Herregud vad tiden har gått fort. God fortsättning föresten =)
Han tyvärr inte blogga något igår för det var fullt ös hela tiden. Började med att vi gick upp och åt en god frukost.
Gjorde pannacotta och stekte fläskfilen, skalade potatis och kokte ägg. Det skulle dukas och pyntas.
Emma, Jonas och Milio kom ganska så tidigt och hjälpte till. Klockan 5 kom Elina och Elias och vi åt räkmacka och laxmacka. Gjorde hemmagjorda klyftpotatis och inbakad fläskfile. Sedan hade vi paketutdelning. Ett spel vi gjorde att alla hade 2 paket med sig var och sedan la vi alla paket i mitten och slog en tärning. När man fick 6 eller 1 så får man ta 1 paket. När alla paket är borta ur högen så ställer man en klockan på ca 10-15 minuter och fortsätter att slå tärningen. och då när man slår 6:or så får man ta paket från varandra. När klockan ringer att tiden är ute så är spelet slut och man får behålla dom paket man har hunnit få, så de kan ju sluta med att man inte får något, men igår fick alla något =)
Vi fick 3 stycken. En rulle med toapapper med 500 lappar på, en visp och ett checkhäfte med diverse grejer i som vi inte behöver gå in på =)
Zacharias var med ute vid 12 slaget och tyckte att det var jätte skoj. Han stog med oss ute och kollade på raketerna och bara skrattade. Kommer lite bilder på de sen.

Det var en trevligt nyårsafton men inte alls så mycket alkohol som jag hade räknat med att få i mig, eftersom jag fick dricka och Anders vara nykter. Slutade på 4 cider och lite champang. Men de tar vi igen den 31 januari då vi ska ut med tjejerna =) Wiihoo

Det fick bli ett nyårslöfte som jag SKA hålla och de va att gå ner i vikt. Så idag har jag tagit massa mått, runt överarmen, bysten, midjan, "kärlekshandtagen" studsen och låret. Jag kommer att ta måtten den 1:e varje månad. Och kommer att uppdatera om hur de går.
Nu ska jag ta hand om våra gäster innan dom ska hem. Bilder och så kommer senare ! HOJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0