Tisdag

Glömde ju säga att igår gjorde jag barnmat. Det fick bli köttfärsås och pasta. Som jag mixade ihop sedan. Ni andra där ute med barn som vill göra de är det jätte lätt! Och omtyckt va de också =) Annars brukar ju min skrutt klökas av allt. Tillochmed bara potatis och bröstmjölk. =/ Men jag gjorde kötfärssås såhär:
500 gr färs
1 gul lök
2 morötter
2 dl buljong
50 g osaltat smör
1 kartong med krossand tomater. (passerade innehåller ju salt.)
peppar och basilika.

Gör så här:
Skala och hacka löken och moroten. Koka upp buljongen (1/2 buljongtärning = 2,5 dl buljong), Sedan smälter du smöret och häller ner morötterna, löken, krossande tomaterna, och buljongen och låter koka upp och sedan i med köttfärsen och låt sedan den koka till köttfärsen är grå. Jag kokade den i ca 30 minuter. Smaksätt med peppar och basilika.
Hur lätt som helst!

(Det blev en väldans laddning och drar nog ner köttfärsen till hälften nästa gång!)

Sedan kokade jag bara spiralpasta ungefär 300 gr. Sedan mixade ihop allting med stavmixern och frös ner i portioner =) Och han åt utan att klökas eller spy! Wii





Tror ni jag va så duktig så jag städade igår? Nee, jag va ju inte de, men de blir av idag istället. Jag ska äta lite frukost nu och sedan ge plutten lite gröt och sedan ska ju skrutten sova och då ska vi sätta igång ett kål här.
Ikväll blir de nog kycklinggryta till middag.

Nu har plutten börjat vinka också ! Inte när vi säga hej eller hejdå men när han känner för de och de är så skoj för de är ingen vanlig vinkning som bebisar brukar göra utan värsta silvia vinkningen. HAHA
Han kan även sätta sig från krypande ställning och börja krypa från sittade ställning =)
Han ställer ju sig upp mot allt men nu har han även börjat göra de i sin lilla balja och de e inte lika skoj, menmen får väl sätta baljan i duschen kanske?


Här har han ställt sig mot soffan


Hans underbart fina händer =)

  
Så söt..



Kommentarer
Postat av: Elina

Han är så söt din Zacharias. Han vet till och med hur man poosar på bild, han blir alltid bra.. =)

2009-01-06 @ 11:13:26
Postat av: Anna-Maria Hjelmberg

Vad han har blivit stor! Haleda så söt!

2009-01-06 @ 21:47:15
URL: http://anna-mariahjelmberg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Buljong inehåller också salt!!

2009-01-10 @ 14:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0